Apulia is aimed at foreign tourists / Апулия нацелена на иностранных туристов

wine travel destination

The American magazine ‘Wine Enthusiast’  includes Puglia in the Top Ten Wine Travel Destinations in the World in 2013 (http://www.winemag.com/Wine-Enthusiast-Magazine/10-Best-Wine-Travel-Destinations-2013). The Mirror online puts Apulia in top ten destinations in the world where to have a wedding like a celebrity (www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/celebrity-weddings-top-10-places), citing the wedding of the two celebrities Justin Timberlake and Jessica Biel in Valle d’Itria. And if the team of the American series TV “Beautiful” had a shooting in a prestigious location on the coast of Apulia, Spanish TVE in its much followed program “Paraisos Cercamos” chose Gargano and Apulia as a paradise to tell about, while in Japan, Salento is already well-known for its baroque, it has been called a genuine lace in a broadcast filmed in Puglia for the Japanese state television.

In fact, having arrived in Puglia, the traveler is captured, the American journalist Monica Larner, after a tour in Puglia, said that “the quality of life in Puglia is enviable , without exaggeration here there is the best food in Italy and a rapidly expanding world of wine. “

where Justin and Jessica got married

where Justin and Jessica got married

Apulia is appreciated for its mild climate and cuisine, and a varied offer of the seaside, the cities of art, folklore, nature and agritourism (masserias), and also for the people of Puglia who show themselves spontaneously friendly.

Many movies filmed in Puglia (which also allowed to show landscapes, colors and atmosphere of the region to the whole Italy and abroad) certainly had a positive impact on it . Directors and teams of the movies have arrived in Puglia thanks to Apulia Film Commission. Apulia was also positively influenced by a cultural offer, with the season of the Petruzzelli, the film festival BIF&ST, contemporary theater in Kismet, the festival dedicated to books like in Polignano, and especially music events by Puglia Sounds and Medimex. Finally the traditions in Puglia are a living material, for example, Pizzica and all the music that later merged into the Notte della Taranta, or the same Putignano Carnival which this year, for the first time, abandoned the political satire to devote its spectators to the films of Fellini.

The two distinctive and characteristic elements of tourism in Puglia in 2012 and in early 2013 are the increase of its popularity, the positive image at the national level and the increase of international tourist flows, thanks to a policy of promotion of the territory aimed mainly to increase the number of foreign tourists, particularly German, Scandinavian, English, French, Belgian and Russian.

Campaigns of overseas communication are aimed at markets that reach Apulia with direct flights and promote vacation in Puglia as a unique experience, combining the different tourism products offered by Puglia with the different needs of target markets. In addition to the European campaign with Nikon, the regional agency Pugliapromozione has just launched a social campaign aimed at young travelers “My Puglia experience” and the campaign “This is Taranto” (Questa è Taranto) that re-evaluates the tourist image of the city damaged by cridi dell’Ilva.

The strategy of launching  Apulia as a tourist destination with successful tendency to enhance the vacation in Puglia as authentic experience, with trekking and cycling, being surrounded by nature and with the possibility to taste the cuisine in the masserias, km zero truly unique products, maybe also learning how they are produced and how they are cooked. Following more positive trend of the open-air vacation.

source: www.affaritaliani.it/puglia (in Italian)

Апулия нацелена на иностранных туристов

Американский журнал “Wine Enthusiast” включил Апулию в десятку винных туристических направлений в мире в 2013 году http://www.winemag.com/Wine-Enthusiast-Magazine/10-Best-Wine-Travel-Destinations-2013. Mirror online внес Апулию в десятку направлений в мире, где можно отпраздновать свадьбу как знаменитость (www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/celebrity-weddings-top-10-places), ссылаясь на свадьбу двух знаменитостей – Джастин Тимберлейк и Джессика Бил в Valle d’Itria.

justin timbelake and Jessica Biel

И если съемочная команда американского сериала “Beautiful” провела съемки в престижном месте на побережье Апулии, то испанский TVE в своей популярной программе “Paraisos Cercamos” выбрал рассказать о Гаргано и Апулии как о райском месте, а в Японии, Саленто уже хорошо известен своим барокко, его назвали подлинным кружевом в трансляции снятой в Апулии для японского государственного телевидения.

Действительно, приехав в Апулию, путешественник остается в восторге, американская журналистка – Моника Ларнер, после тура в Апулии сказала, что “качеству жизни в Апулии можно позавидовать, без преувеличения здесь самая лучшая еда в Италии и быстро расширяющийся мир вина.”

Апулия ценится за ее мягкий климат и кухню, а также разнообразие морского побережья, городов с искусством, фольклора, природы и агротуризма (массерии), а также за людей Апулии, которые очень доброжелательны.

Многие фильмы снятые в Апулии (что также позволило показать пейзажи, цвета и атмосферу данного региона в Италии и за рубежом) безусловно, оказали положительное влияние на регион. Режиссеры и съемочные команды из фильмов попали в Апулию благодаря Apulia Film Commission. На Апулию также положительно влияет культурное предложение, с сезоном Петруцелли, кинофестивалем BIF&ST, современным театром в Kismet, фестивалем посвященным книгам, как в Полиньяно, и особенно музыкальными событиями от Puglia Sounds and Medimex. Наконец, традиции в Апулии это живой материал, например, Pizzica и вся музыка, которая позже слилась в Notte della Taranta, или же Путиньяно Карнавал, который в этом году, впервые, забросил политическую сатиру и посвятил своих зрителей фильмам Феллини.

Два отличительных и характерных элемента туризма в Апулии в 2012 году и в начале 2013 года являются увеличение ее популярности, положительный имидж на национальном уровне и увеличение потока иностранных туристов, благодаря политике продвижения территории, направленной в основном на увеличение числа иностранных туристов, в частности, из Германии, Скандинавии, Англии, Франции, Бельгии и русскоязычных туристов.

Кампании по зарубежным связям направлены на рынки, у которых есть возможность добраться до Апулии прямыми рейсами и которые поощряют отпуск в Апулии как уникальный опыт, сочетающий различные туристические продукты, предлагаемые Апулией, с различными потребностями целевых рынков. В дополнение к европейской кампании с Nikon, региональное агентство Pugliapromozione недавно запустила социальную кампанию, направленную на молодых путешественников “My Puglia experience” и кампания “This is Taranto” (Questa è Taranto), который переоценивает туристический имидж города, поврежденного cridi dell’Ilva.

Стратегия запуска Апулии как туристического направления с успешными тенденциями к продвижению отпуска в Апулии, как неповторимого опыта, с треккингом и велосипедными прогулками, будучи в окружении природы и с возможностью попробовать кухню в массериях, с поистине уникальными продуктами km zero, с возможностью узнать, как они образуются и как они приготавливаются, следуя более позитивным тенденциям отпуска под открытым небом.

Источник: www.affaritaliani.it/puglia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s